Informatiebijeenkomst (jeugd) competitiespelers en ouders op 11 september 2007 om 19.45
In het seizoen 2007-2008 nemen wij met 7 jeugdteams deel aan de competitie. ‘s Morgens met 3 teams (U15 2e, U13 1e en U13 2e) en ’s middags met 4 teams (U17 1e, 2e, 3e, en U15 1e). Alle teams spelen met nylon shuttles op U17 1e team na, deze spelen met veren shuttles.
WEDSTRIJDEN
Om een en ander soepel te laten verlopen en weten waar je aan toe bent heeft de jeugdcommissie de volgende gedragsregels, gebruiken en wensen op papier gezet:
– de wedstrijden beginnen ’s morgens om 10.00 uur en ’s middags om 14.00 uur – bij thuis- en uitwedstrijden dient men een kwartier voor aanvang van de wedstrijd omgekleed in de sporthal aanwezig te zijn – er hangt in de zaal een schema-indeling a/d wand bij de kleedkamers op welke baan je speelt – alert zijn op binnenkomst van je tegenstander en je met je gehele team aan hen voorstellen – wedstrijdformulier (wordt voor aanvang van de competitie door technische commissie uitgedeeld) dient door de aanvoerder (volledig) ingevuld te worden en hierna dit door de tegenstander te laten doen -de opstelling van het team is “vrij”. De jc streeft ernaar om iedereen door elkaar alle partijen te laten spelen. Bij de returnwedstrijden kan je je eventueel wat tactischer opstellen omdat je dan je tegenstander beter kent. Een eventuele invaller speelt alle wedstrijden mee (bij bv drie dames speelt de invaller twee partijen) -om 10.00 uur begint de wedstrijd met de volgende volgorde: MD, VD, 2e ME, 2e VE, 1e ME, 1e VE, 2e GD en 1e GD. Voor de regioteams is dit nog niet verplicht, maar wel gewenst. Indien je met de tegenstander niet tot een vergelijk kan komen, dan in de oude volgorde spelen -er is ook een nieuwe puntentelling. Winnen met 5-3 is 5 punten voor de winnaar en 3 punten voor de verliezer, etc. -altijd beginnen in het clubtenue (zowel uit als thuis) -er dient thuis zelf geteld te worden (scheidsrechter beslist en geen bemoeienis van ouders) -blijf je teamgenoten zoveel mogelijk positief supporteren bij de baan (dus geen verstoppertje e.d. spelen) -geen gerotzooi met mobiele telefoons/i-pods etc. tijdens de wedstrijden (ook niet met tellen). Straalt desinteresse uit! -’s morgens zijn er meer banen beschikbaar, dus is het mogelijk (en gewenst) om in onderling overleg met je tegenstander en andere thuisspelende teams om op dubbele banen te spelen – een tegenstander kan maximaal een half uur te laat komen
-Jan Slokker (vader van Tyrza) is ’s morgens namens de jeugdcommissie als aanspreekpunt aanwezig. Verder is er altijd iemand van de technische commissie aanwezig (’s morgens Marco Krijgsman en Roel de Heij en ‘s middags Nicolette van Bijleveld en Peter Bos).
’s middags zullen Ron, Maria en Loes vaak van de partij zijn namens de jeugdcommissie
-aanvoerders krijgen bij aanvang van het seizoen een koker met plastic shuttles die je gedurende het seizoen onder je hoede houdt. Heb je door slijtage e.d. niet meer voldoende voorraad, neem dan even contact op met iemand van de jc ter aanvulling -het vervoer naar de uitwedstrijden dient door de ouders onderling geregeld te worden. Voor een handig schema kunnen jullie hiervoor Albert v.d. Loo na afloop van deze bijeenkomst benaderen. De meeste teams bestaan uit 5 kinderen, dus zijn er vaak twee auto’s nodig, tenzij iemand over een groot formaat auto beschikt met meer dan zes zitplaatsen -indien je door een blessure of iets anders verhinderd bent voor een wedstrijd geef dit tijdig door aan Loes Naus (035 5257165) en wacht hier niet mee tot de avond voor de wedstrijd, aangezien het dan lastig is om voor vervanging te zorgen. Probeer zo min mogelijk af te zeggen voor verjaardagen e.d.! -aanvoerder moet na afloop van de wedstrijd het door beide aanvoerders (controleer hierbij of alle bondsnummers bij elk onderdeel zijn ingevuld) ondertekende formulier in de kantine in de daarvoor bestemde bak deponeren -na afloop van de wedstrijd nodig je de tegenstander uit voor een drankje in de kantine. De opschrijfbon komt verder voor rekening van de club (consumpties zijn verweven in de contributie)
TRAINING
Er wordt op dinsdag training gegeven onder leiding van Dtau Landman en hij wordt hierin ondersteund door Ron v/d Berkt en Janny de Heij. Het accent van deze trainingen zal voornamelijk op de dubbels liggen. Tevens zal er de mogelijkheid worden geboden om om de week per groep (U17-U15-U13) een uur extra te spelen en te trainen van 17.30-18.30. Dit is afhankelijk van de belangstelling en inzet. Hiervoor zal een schema worden gemaakt.
Op donderdag wordt er training gegeven door Peter Verdooren en Dtau Landman met ondersteuning door Deirdre v/d Berkt. Het accent ligt hierbij op singletraining, conditie en snelheid.
Het is de bedoeling dat er een zgn. cyclus van een breedtetraining op vrijdags van 17.30-19.00 wordt opgezet. Deze is bedoeld voor de betere badmintonners uit ’t Gooi en omstreken. Talenten kunnen eventueel deelnemen aan RTC-training in Almere bij bv Almere. Toelating hiervoor gebeurd dmv selectiecriteria die zijn opgesteld door de RTC.
TOERNOOIEN
Door de vereniging worden er per seizoen drie jeugdtoernooien georganiseerd. Daarnaast winden er ook clubkampioenschappen plaats. Dit seizoen willen wij als jeugdafdeling een actievere deelname aan ander toernooien bewerkstelligen. Jan Slokker zal hiervoor als coördinator gaan optreden. Hij zal een vijftal toernooien selecteren en actief deelnemers hiervoor gaan werven. Hiernaast proberen wij ook een afvaardiging naar diverse districtskampioenschappen te sturen.
Ron van den Berkt